Alkoholkampanjen «Åpenbart påvirket»


Helsedirektoratet retter med kampanjen «Åpenbart påvirket» oppmerksomheten mot skjenkereglene blant folk som går på byen.

En undersøkelse i regi av Helsedirektoratet viser at seks av ti unge har opplevd ubehagelige situasjoner med fulle folk på utesteder. Kampanjen «Åpenbart påvirket» ønsker å minne utelivsgjestene på skjenkereglene og hvilket ansvar skjenkestedene har for å bidra til et trygt uteliv.

Alkoholkampanjen «Åpenbart påvirket» er i full gang, blant annet gjennom de to filmene bartenderen og vorspielet, digitale og trykte annonser, utendørsreklame, plakater og annet materiell til skjenkestedene. Målgruppen for kampanjen er folk på byen i alderen 18–30 år.

Forebygging.no har mer informasjon om kampanjen "Åpenbart påvirket".

 
 
Kommunetorget

2019 (C) Kommunetorget

» FORUM

E-post: post@kommunetorget.no

Lukk
Tips en venn:
Ditt fornavn:

Din e-post adresse:
Ditt etternavn:

Din venns e-post adresse:
Din melding / beskjed / kommentar:

(URL til siden blir automatisk lagt inn i e-post meldingen.)

Kode: 668j8q
(Skriv inn koden over.)